Äta, Jobba, Sova - DÖ?

Den skitfula blåröda, nästan ihjälslagna, väckarklockan ringer som vanligt 0700. Det känns som den svåraste av alla uppgifter är den som här näst kommer; att sätta sig upp på sängkanten för att gnugga sig i de illröda, arga ögonen. Likt en mosad, handikappad sälunge lyckas jag knappt, med den konstigaste cirkusrörelse ni någonsin kan föreställa er, sätta mig upp på sängkanten. Man gäspar, gnuggar sig i ögonen och tillslut inser man att man precis som alla de andra 203991 dagarna återigen ska upp och iväg till skolan. Efter den väldigt glada och livsbringande insikten förväntas man, på fullaste allvar, ta sig upp från sängkanten gå till duschen, duscha, torka sig. . . Sen när du äntligen lyckats klara av dessa levnandstest får du din belöning; en halvtorr macka, ett glas med gammal juice och en spykänsla som håller sig ända till lunchen i skolan.

Okej, jag håller med, en aning överdramatiserat kan tyckas, men det känns som man lever samma sak dag in och dag ut.

Du förväntas skaffa ett bra jobb, ett stort hus, en lycklig familj och mycket pengar. Sedan ska du, som grädden på moset, tillfredställa eventuella önskningar från släkt och familj. Nu låter mitt liv ganska, eller ganska var snällt, otroligt meningslöst. Men det är det också. . . Typ? Nej. På fullaste allvar så har jag ett ganska lyckat (antar jag) liv. MVG i de flesta, massvis med kompisar, är ute ofta, haft flickvänn och hela kitet. Men samtidigt känns det som någonting saknas. Blä, känner verkligen att jag hamnat i en ond  "hej-jag-är-14-år-förlorat-min-första-pojkvänn-klär-mig-svart-jag-färgar-håret-rosa-och-skär-mig"-cirkel.

Men nog om det. Även fast du skaffar den perfekta familjen, det perfekta huset, det perfekta jobbet och allting som kan vara prefekt, skulle du må bättre då? Det är det man verkligen undrar. Om du har en miljon, ja då vill du ha en till. Om du har en ny bil, då blev den nyaste helt plötsligt så jävla mycket bättre. Hur som helst, det jag egentligen velat komma fram till med hela detta oerhört fumliga inlägg är att jag undrar om de människor som framstår så jävla lyckliga egentligen är så lyckliga man tror det är? Det känns som människor helt enkelt i denna tid av "cash-ism" (ganska fyndigt uttryck va? ha ha ha) glömmer bort att göra det de verkligen vill göra. Okej du har MVG i alla ämnen, du kom in på Handels och du fick bäst betyg. Har du kul nu när du sitter bakom ett skrivbord och ska skriva en ekomisk rapport om den senaste tidens frekventa stagnering av konjunktursbesvär? (Ok det finns inget sånt men jag tror ni vet vad fan jag menar)

Skulle ändå vara ganska kul att veta vad ni andra bloggare har för guldkant på tillvaron? Vad brukar ni göra när det är tråkigt? Vad är ert livsmål?

Seriöst F K B!

FKB-T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0