Skola VS Privatliv

Jag är nu officiellt handikappad! Efter två dagar hemma utan socialt umgänge med någon (min lilla familj räknas inte in där) så känner jag mig smått off. I min ensamhet har jag hunnit kollat igenom hela Gossip Girl säsong 1, tittat på 2 random filmer och till och med gjort lite skolarbete. Så fort jag är hemma från skolan så får jag alltid sådär ont i magen, vet inte riktigt varför. Kanske beror på att man missar så mycket och vet hur mycket tid och kraft det kommer att krävas för att komma igen. Ett stressmoment. Jag kan inte ens vara hemma sjuk i två dagar utan att känna press hur mycker jag har att göra sen när jag blir frisk.
Jag känner tre unga tjejer som gått i in helt i väggen pga stress från just skolan och stressen kryper allt längre ner i åldrarna. Det är svårt att hinna med både skola och privatliv. Skolans största fiende är det sociala och det är ju bara i extremfall som man hör om någon som faktiskt lyckats galant med båda så så därför känns det lite som att man måste välja:
1. Skola - Mobbad plugghäst vid ung ålder med klassens bästa betyg. Senare ekonomisk oberoende och framgångsrik advokat dock utan vänner och erfarenheter. Möjligtvis en pojkvän vid 30-års åldern som slutar upp i skilsmässa pga tidsbrist.
2. Privatliv - Populärast i skolan med massvis av vänner, dock bottenbetyg. Senare vänner som är guld värda och erfarenheter som gör alla val mycket mycket lättare. Lyckligt gift vid 25-års åldern och slutar upp med 3 barn. Dock är det knapert när det gäller den ekonomiska biten då jobbet som kassörska på ICA inte ger så mkt.

Såhär tycker jag att det blir om man väljer det ena eller det andra, kanske inte så pass konkret men på ett ungefär i alla fall. Och hur man än vrider och vänder på det så kan man inte få allt. Det kanske bara är förkylningen som gör att jag svamlar, men det kanske är dags att ta sig en funderare.

Privatliv eller plugg..??
/FKB-C


Kommentarer
Postat av: Anonym

har du något bra tips om man vill få bort suget från ute mat? haha =(

2008-03-19 @ 20:42:20
Postat av: alexandra

jag väljer helt klart privatlivet! liksom hellre ett lyckligt liv med kompisar. för pengar gör en inte lycklig

2008-03-19 @ 20:44:40
Postat av: Jessica

DEt var många Gossip Girl avsnitt! Men det är ju bästa programmet så ;P

Kolla gärna in min blogg också!

www.pessicaz.blogg.se

2008-03-19 @ 20:45:08
URL: http://pessicaz.blogg.se
Postat av: FKB-C

Anonym: Hmm, suget från utemat? Du kanske ska börja laga godare mat hemma så att du inte vill gå ut ^^ haha näe men jag vet faktiskt inte.

alexandra: Där fick du in en klyscha lite snyggt också. Vet inte riktigt om jag kan hålla med dig, för hur
lyckliga ser uteliggare ut att vara? Nja, jag får ta och klura lite på det där så jag återkommer..

Jessica: Precis ;D! 13 stycken närmare bestämt, men precis som du sa så är det ju bästa programmet. Yes det ska jag!

2008-03-19 @ 20:49:25
URL: http://flipparekoerbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0