Fundering kring blogg

Jaha, då sitter man ju här i alla fall, framför datorn, skrivandes på inget mindre än; en (efterföljande ord bör läsas tillspetsat av inlevelse och med enorm dramatik) BLOGG. En blogg har för mig varit något som andra gärna får hålla på med om de vill, men jag? Nej, inte skulle väl jag skriva i en blogg. Skulle du slå upp det i min inre ordbok skulle det stå:


Blogg - Kolossalt överskattat fenomen.

Eventuellt skulle äckligt också få plats i definitionen. Jag ska överväga det.


Så varför denna neggo-inställning? Jag ska vara ärlig från början och spara dig tid; jag har inget ypperligt svar på den frågan (räcker det som svar kan du sluta läsa där). Uppriktigt sagt så har jag egentligen ingenting emot de (vissa) som skriver bloggar, så länge det inte blir som en dagbok som det i de flesta fall blir, KATASTROF. Hur kul är det egentligen att läsa om vad en person ätit till lunch och vilka kläder han/hon har på sig?
Men som FKBare har man åsikter så starka så jag tycker man behöver delge dem till resten av världen. För exakt vad jag gör på min fritid skulle jag lika gärna kunna skriva i en dagbok om det är att minnas vad jag gjort på dagarna jag vill, och vill jag istället anförtro mig till någon kan jag göra det till mina kompisar. Men att anförtro sig till en blogg? Det känns inte optimalt. OCH för att krydda det hela ytterligare så ÄR det faktiskt som tidigare nämnt (värt att ta upp flera gånger) sjukt överskattat. Det skulle kunna tillhöra listan på de mest överskattade sakerna. Alright, håll i er, här kommer listan i oberoende inbördes ordning:

  • Författare som Liza Marklund (bannlys alla hennes böcker, och nej, jag har självklart inte läst en enda bok av henne och tänker inte ge hennes böcker en chans heller)
  • Julmat (usch och fy, är ju egentligen bara prinskorven som funkar)
  • Högtider som midsommar, valborg och nyår. (otroligt mycket förväntningar som sedan i 9 fall av 10 resulterar i katastrof (total katastrof). Behöver inte gå in på närmare detaljer)
  • Kärlek (behöver jag säga mer? "Det finns en för alla" - Kul för alla som har någon, men för oss andra stackare? Ensamheten väller över en vid blotta tanken på ordet. Men Yes, min mamma och pappa älskar i alla fall mig, känns bra.)
  • Solarium på vintern (på vintern är alla ändå bleka och äckliga, låt det vara så, låter du bli så skonar du alla andra från blekångest och du sparar pengar då färgen ändå försvinner snabbt)

Och mitt i denna misär finner vi bloggen. Den kan helt klart tävla om en plats på överskattat-listan. MEN trots min uppfattning om den så ska jag faktiskt ge den en chans (det är inte kört som med Liza Marklund). Enligt mig måste man göra allt minst en gång i livet och hur töntigt det än är så är att blogga en av dom.
Så i denna blogg kommer jag och T i sann FKB-anda att skriva grova sanningar och starka åsikter om allt möjligt.


FLIPPARE KÖR BARA

/C


Kommentarer
Postat av: FKB-T

Ha ha, bjuder på denna kommentar:

"Den kan helt klart tävla om en plats på överskattat-listan."

Där kan du stoppa in tusen mer ord, if u get what i mean ;)

2008-02-07 @ 08:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0