Den ocensurerade sanningen om Blondinbella


Det största och mest personliga med Blondinbella är att hon är ett kolossalt bottenlöst svart hål som har bemästrat tekniken att få allt, verkligen allt, att handla om sig själv. Den lilla (läs: stora) mängden titta-på-mig-kolla-på-mig som finns i henne hela tiden lyser igenom överallt, en riktig jävla attentionwhore.

Detta eviga tjat om stressen som tar kål på henne är lika oaptitligt som en falukorv i kylen med ett bäst före datum på 051125. Fika, plugga, MUF, blogga, umgås med Maria och Mr x (den hemliga mannen som vår kära BB kallar Mr x är säkert en rejält överviktig NTIare som inte äger någon spegel, vem annars vill ha henne?) låter ju inte direkt som något jätteprojekt. Om den lilla flickan skulle dra ner på fikat så skulle hon säkert få x antal timmar över per dag till att bara göra ingenting. Eller förlåt jag glömde att då skulle ju hon inte få något att skriva om vissa dagar och heller inte verka lika populär. Att fika så mycket bidrar ju också till att hon får en chans att skryta; "Om jag dricker 2 latte om dagen i ett år blir det en kostnad på nästan 20 000, oj tihi, men det gör ju inget". Att hon aldrig frågar sina föräldrar om pengar och att hon drar in mer cash på sitt bloggande än vad en vanlig knegarsvensson drar in på ett år är heller inget hon håller tillbaka med. En jävla dryg brud som genom sitt bloggande tror att hon är något. Ge mig en kvart och jag har hittat runt 500 citat som bevisar att det inte finns mycket alls under det blonda håret, men det här är nog det mest pantade jag har hört, ett bevis på att hon verkligen är ett rikspucko:
"Om du skulle träffa en urtrevlig och snygg kille och du sedan skulle få veta att han är arbetslös och inte ens har planer på att börja jobba. Hans föräldrar driver en liten bondgård och han hjälper till att sköta grisarna ibland. Vad skulle du göra då? (tänk dig att du verkligen verkligen är förälskad i killen).
Jag skulle inte träffa honom en andra gång."
Hon ser sig själv som väldigt framgångsrik eftersom hon nu även fått en intervju i DN. Jag själv ser det bara som att nyhetstorkan var så kaos att de bestämde sig för nödplanen, att ha med en bloggande innerstadsbrud med namnet Blondinbella. Bloggen borde komma med spypåse.


Så varför läser då folk Blondinbellas vidriga blogg? Jag är fullständigt övertygad om att nästan alla som läser hennes blogg föraktar henne. Men man kan även få sig ett gott skratt när hon ger sina uttalanden;

"Men ni som har pantning som intresse, hur mycket tjänar ni på det egentligen?"

"Mycket klagade var det också över pengar, hur lite man har. Det hör jag aldrig bland mina vänner"

"Egentligen tycker jag att om de har begått ett brott som i de flesta fall görs av vuxna ska de få samma straff som om de hade varit vuxna."

"Det kan inte vara lätt att komma från ett bondsamhälle och slåss från underläge."

"Folket som röstar blått är antaligen mer pålästa"

"Jag sa också att man borde avdramatisera hela grejen med droger och sluta överdriva"

"På demokraternas sida står det mellan en svart man och Hillary Clinton"


 

"Blev världens jobbigaste hemresa som tog 1,5 h. Någon hade hoppat framför tåget.
Varför var den personen tvungen att göra det idag!?"



What more to say..
Stureplansbruttan, du är snart pasé

Over and out /C


Kommentarer
Postat av: malin

haha bra skrivet ;)

2008-02-05 @ 21:55:05
URL: http://mandelm.blogg.se
Postat av: Shaz

Sjukt bra skrivet! ;) De där citaten är ju helt....skrämmande? :P och sen att hon, enligt henne själv, kommer kunna köpa en egen lägenhet för
sina bloggpengar...

2008-02-09 @ 17:03:30
URL: http://shaz.blogg.se
Postat av: Charlotte

Helt jävla otroligt!
Har läst nästan alla dina blogg-inlägg och jag har äntligen hittat någon som har exakt samma åsikter som mig.
inte för att låta för "på", men du är helt fantastisk!!

2008-02-11 @ 22:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0