Kändisar som leker profeter

Kändisar är väldigt duktiga på att påpeka att de inte är annorlunda eller speciella. De är precis som vi, menar dem. Men samtidigt ser jag så jävla patetiskt löjliga krönikor och otroligt rubbade yttranden. Med framgång kommer självförtroende, självklart, men jag tycker att det är riktigt idiotiskt av diverse kändisar att uttala sig i sådant som de inte har en aning om. Låt sakkuniga ta hand om det istället. Här i veckan läste jag en krönika skriven av Timbuktu, i den lilla söta tidningen Punkt SE. Den hette någonting med "Jag skulle vilja tala förstånd med nazisterna". Jasså du lilla gubben, bara för du har gjort två stycken mediokra låtar så kan du ta på dig ett av de större samhällsproblemen vi idag har? Kan inte beskrivas annat än med ordet flopp. Sedan tycker jag också att det är förbannat mycket snack, men dess värre mindre verkstad. Jag skulle vilja se Timbuktu, som verkar vara lösningen på främlingsfientligheten, åka dit och tala vett med dem. Skandal kallar vi detta för. Jaja, nu är det fredag och krök. Snart dyker två krönikor upp för de som är intresserade. En skriven av mig och en av C, sedan får vi se vilken ni gillade bäst ;)

Kärlek brödrar och systrar!

FKB/T

Kommentarer
Postat av: Paulin

svar: ja verkligen :D

2008-02-08 @ 21:34:09
URL: http://paaulin.blogg.se
Postat av: Tess

hahaha, so fucking true! Den här bloggen känns som den behöver update lite oftare, hörde jag trogen läsare någon?

Här luktar d iaf fortfarande förkolnat naanbröd.

2008-02-08 @ 22:58:31
URL: http://spenderella.blogg.se
Postat av: elin

what? vem vill inte tala förstånd med nazister? det är väl bra om folk som är en aning kända går ut och uttalar sig om sådanna här saker för att visa att det är viktigt att bry sig..

2008-02-09 @ 00:48:47
URL: http://enligtelin.blogg.se
Postat av: FKB-T

Haha,kul att det uppskattas. Elin, du är duktig på att vrida och vända saker. Det jag menade, vilket framkom ganska bra i texten,är det är otroligt patetiskt att de tror de har svaren till allting.

Uppdatering kommer ske oftare;)

2008-02-09 @ 10:51:30
Postat av: elin

det är en jävla tur att det finns folk som har en vilja att förändra det som är galet i samhället. sedan är jag övertygad om att Timbuktu inte tror att han kan omvända all världens nazister.men han vil åtminstonne försöka. hatten av för Timbukt säger jag!

2008-02-10 @ 05:02:00
URL: http://enligtelin.blogg.se
Postat av: elin

jag tror inte timbuktu tror att han ensam kan frändra världen. Men hatten av till honom då han åtminstone är villig att försöka!

2008-02-10 @ 10:19:32
URL: http://enligtelin.blogg.se
Postat av: FKB-T

Haha, alltid lika kul Elin. Tur att alla människor inte har samma åsikter, fan vad tråkigt det skulle bli då.

2008-02-10 @ 13:28:32
Postat av: elin

där håller jag helt med dig.

2008-02-10 @ 23:17:58
URL: http://enligtelin.blogg.se
Postat av: Mazlum

Roligt ämne. Ditt inlägg "Kan inte beskrivas annat än med ordet flopp."

Hittade du ingen bättre att hacka på än Timbuktu? Nazism är förövrigt inget "större problem" i dagens samhälle. Det har minskat drastiskt. Sen att du inte kan använda din logik en fredagkväll är ju bara synd... Jag har två bokstäver åt dig. P... och R! PR. PR PR PR PR. Det kallas PR! Glöm inte att PunktSE är en gratistidning, klart som fan de måste dra in kändisar för att folk ska läsa tidningarna? Och snälla, vad du än gör - jämför inte med Metro. För det var den första gratis tidningen. Tror du inte Metro också skrev smörja i början? Det heter konkurrans my friend, och det är väldigt aktuellt i våran vardag. Näää... denna headline borde du döpt till "Brist på fantasi"

2008-02-24 @ 02:33:38
URL: http://mazlumpunar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0