Gud; så jobbigt!

  

Things will never be the same again.
Och det tackar vi Gud för! Eller Satan/Djävulen/Fan? Varför har Gud bara ett namn medan hans onda tvilling ska ha flera? Jag har filosoferat om Gud, och jag har skaffat mig en fobi. En fobi mot religion. Jag har utvecklat en slags rädsla för Gud, Allah, Buddah whatever, alla dom där konstiga typerna.

Hur kan man ens TYCKA OM att det är en "större kraft" som ser allt man gör, som påverkar ens liv så till den milda grad att man inte kan fatta ett beslut själv? Jag skulle bli paranoid direkt och inte våga göra någonting alls, för man vet ju aldrig om Gud tycker om det man gör/säger eller inte. Läskigt..
Men Gud kanske är som en vid första syn konstig människa, man måste lära känna och umgås mer med personen innan man inser hur pass normal han/hon är. Så jag kritiserar inte Gud på en personlig nivå, utan jag skriver bara vad jag själv allmänt tycker om religion.
Vi lever i ett självständigt land i en självständig värld, så varför ska vi känna att vi är styrda av en "högre makt"? Visst, det finns folk som verkligen känner att dom behöver sin religion som guidning genom livet. Men vafan ett liv utan konstiga regler och shit är ju mycket bättre + att en självständig människa utan religion lever minst lika bra (om inte bättre) som en människa inom en strikt religion.
Sen är det ju förstås det här med att Gud skapade världen på 6 dagar, och att ENDAST Gud skulle kunna skapa något så vackert som jorden. Men get real! Om vi människor är Guds skapelser och att vi alla är sååå perfekta, varför förstör vi då planeten?
Min poäng är att är mänskligheten verkligen så blåst att vi går på allting? Hela vårt svenska samhälle är i grund byggt på en bok. En bok som skrevs av en ensam munk, låter ju suuuupertrovärdigt.
Sen att det finns olika religioner är ju bara bullshit. Islam och kristendom är ju samma religion i grund och botten förutom att Gud heter Allah och Jesus heter Muhammed. SUCK! Men om ni vill leva efter en bok så fine för mig :) Jag gillar iallafall inte religion, jag har inget större intresse i att bli hjärntvättad.

/FKB-C


Kommentarer
Postat av: Mazlum

"Men get real! Om vi människor är Guds skapelser och att vi alla är sååå perfekta, varför förstör vi då planeten?"

Du kunde inte sagt det bättre själv. Hahaha. "Alla är lika inför Gud" lyder orden. Det är för att ingen ska känna sig fulare än den andra i dagens samhälle med idealer överallt som pop-ups på en dålig porrsajt. För övrigt var det inte en ensam munk som skrev "boken", den har skrivits om så många gånger så man har tappat räkningen - sen vore det ganska skönt om du inte dumförklarade hela jordens befolkning då 97,65% av alla människor är troende på ett eller annat sätt. Bottom line - lär dig faktan innan du drar värderingen. Skön blogg för övrigt!

2008-02-24 @ 02:23:48
URL: http://mazlumpunar.blogg.se/
Postat av: FKB-C

Haha jag älskar folk som vågar stå emot för det man själv tycker. Så Mazlum, nu är du min gud ;D

2008-03-18 @ 17:17:50
URL: http://flipparekoerbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0