EMO-PARAD

Imorse satt jag på tunnelbanan och läste min bok, som vanligt fridfullt folk, då jag plötsligt blir bemött av en emo-parad som invaderade tunnelbanan. Som en epedemi spred de sig i hela vagnen och tillförde inget annat än oro. Att se skillnad på kille och tjej är helt omöjligt då alla är lika fult hårdsminkade (en sak jag har gemensamt med dessa udda typer; jag brukade också leka med sminklådan, dock när jag var under 10, men somliga fastnar tydligen i den åldern) och kör med likadana sotsvarta äckliga frisyrer. Det faktum att alla går omkring med ärr på handlederna och självmordstankar i huvudet har nog ingen undgått, det är väl det som emos är känt för numera. Men visserligen kan jag förstå dessa självmordstankar när de alla gått hos en frisör som fuckad sönder deras hår, he he. Emo - en musikstil, fuck heller! Eller visst är det kanske det för vissa, men isåntfall en musikstil som gått långt över gränsen. Hänger på plattan med resten av packet och leker asballa.. suck.

Give me a break
/ FKB-C


Kommentarer
Postat av: niki

Ja är det inte så då? :)

2008-02-12 @ 13:16:01
URL: http://blogg.modul8.net
Postat av: Karin

hum, den är inte speciellt urringad...
och jag böjde mig liiiite fram för att jag skulle få plats i spegeln.. det du;)

2008-02-12 @ 13:21:50
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Karin

haha har ju en skitliten spegel.. den är så kort att jag måste sitta ner på golvet om jag ska se mig själv.. har ju inte mina egna möbler eller grejer här i kalmar nu:(

2008-02-12 @ 14:02:35
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Emelie-Marguerite

Svar; Eller hur ? Och egentligen, varför ska folk orka by sig så otroligt mycket om utseendet? Jag tycker inte alls att hon är tjock, hon ser bra ut :)

2008-02-12 @ 14:16:27
URL: http://www.empemelie.blogg.se
Postat av: anna

humhum gånerivikthysteri har jag väl inte men kanske en liten mindre panik över att jag inte lyckas bibehålla den jag har utan går upp trots att jag tränar en massa..

en "perfekt beachkropp"tanke har jag aldrig haft.

kram

2008-02-12 @ 15:14:14
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Mike

Haha rätt roligt egentligen.. synd dock att det blivit så kommersiellt som det har.. musik överlag är en livsstil absolut men, sen NÄR blev det "coolt" att vara självmordsbenägen och skära sig själv?! :S det är bara tragiskt enligt mig. Dock kan jag inte låta bli att älska emo som musik. Jimmy Eat World är t.ex en av dom bästa. Men, men ;)

/ Mike

2008-02-12 @ 15:45:20
Postat av: FKB-T

Jimmy Eat World, Sum 41, Yellowcard o.s.v är skit bra. Dem är fan inte EMO, aldrig. EMO är fjortonåringar som tror att de har ett tragiskt liv, men i själva verket så söker de bara bekräftelse. Ack ack!

2008-02-12 @ 15:51:28
Postat av: Mazlum

Du har fått emo helt om bakfoten. Fast jag klandrar dig inte, hela Sverige har fått emo om bakfoten. En riktig emo. Vill ni (för jag har förstått att ni är flera) veta vad en RIKTIG emo är? Seth Cohen i O.C. - ja, tro det eller ej! Det var grunden. Det var SÅ en emo såg ut från början och så ska en emo se ut egentligen. Därav namnet bland annat, (emo)tional rock, musikstilen. Hell no, att glida med extensions, vidriga flätor i de färger som faktist får hjärnan att äta upp sig inifrån, stora jävla kängor/boots alá buffaloskor och tävla om vem som kan se mest skadad vid födseln ut är inte emo någonstans. Men vi... hur fan ska man säga, "inte-emos" ser ALLA svartklädda människor som ser deprimerade ut som "emos". Sen hur hela Sveriges femtonåringar tillsammans har skapat kanske världens största misstolkning efter att judarna var farliga det är en annan femma... Emo är ett sätt att hitta sig själv på, få uppmärksamhet.

2008-02-20 @ 22:03:37
URL: http://mazlumpunar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0