Debatt: Våld och invandrares överrepresentation i brottstatistiken

I min sjuka ensamhet satt jag igår och kollade på en debatt om våld, dess orsaker och hur man på bästa sätt kan förebygga problemet. Åsikterna är både många och varierande. Det är idag ingen tvekan om att de flesta våldsbrotten förekommer i de invandrartäta förorterna som till exempel Rosengård och Angered. Vad jag tror hela problemet egentligen bygger på är en sorts respekt som dessa patetiska slagskämpar finner när de misshandlar någon. De söker också en trygghet, vilket de tror sig finna i ett miserabelt IQ-befriat-gäng. Det är väldigt snevridet att tro att man någonsin kan finna en trygghet genom att leva som en brottsling hela sitt liv. Men, ja det finns ett men, tyvärr så vet inte dessa smågossar bättre. Många gillar såklart att lägga hela problemet på samhället, men jag tror också att en stark bidragande orsak är föräldrars feghet. Jag har egentligen ingen rätt att uttala mig om hur det står med föräldrarskapet hos invandrarfamiljer, men tydligen så gör de något fel. Missförstå mig inte nu, visst är det svårt att anlända till ett nytt land med ett nytänkande samhälle med annorlunda kultur, men samtidigt måste gemene individ på denna planet förstå att man aldrig misshandlar eller dödar någon. Det vet jag står klart och tydligt i varje religion. Därför anser jag att det i första hand är föräldrarnas plikt att i första hand lära sina egna barn både moral- och etikregler såväl som vett, respekt och förnuft. Vidare till hur man ska stoppa detta så tror jag endast på hårdare tag och mer resurser till det brottsförebyggande. Det ska inte vara "coolt" att sitta i fängelset. I min åsikt som jag tidigare nämnt så tror jag på hårdare tag och skärpta regler. Vårt samhälle har alltför länge styrts av socialdemokraternas försiktighet, och jag anser det inte vara mer än rätt att moderaterna får samhället att tänka nytt. Innan ni häver ur er hur rasistisk jag är så hänvisar jag er till BRÅs hemsida (Brottsförebyggande rådet) där ni kan läsa om invandrares överrepresentation i brottsstatistiken. Sedan är det också på sin plats att nämna att definitionen av invandrare inte per automatik är "svartskallar" utan det kan lika gärna vara norrmän, danskar, finskar eller zigenare. Det skulle vara mer än kul att höra era egna åsiker och debattera gärna emot mig!

/FKB T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0